Blog

Home-made Gezonde Tonijnsalade

Home-made Gezonde Tonijnsalade: Goede maandag! Een nieuwe week, en weer nieuwe kansen. Elke maandag plan ik weer vooruit wat ik die week wil bereiken. Deze week ga ik extra focussen op het indelen van mijn maaltijden. Momenteel heb ik structuur in mijn ontbijt en mijn pre-bed maaltijd, maar alles hier tussen beslis ik op het moment zelf. Dit resulteert zich in gek geplande maaltijden, en in de keuken staan zonder dat ik eigenlijk weet wat ik wil maken.

Ik vond dat eventjes mooi geweest, en wil wat meer regelmaat en structuur in mijn maaltijden vinden. Om te beginnen met mijn lunch. Dit is namelijk elke dag van alles en nog wat.

Sinds 1 jaar ben ik geminderd met vlees eten; en er is nooit een vervanger gevonden voor kipfilet/runderrookvlees beleg. Dit at ik namelijk enorm veel. En ook kaas en eieren ben ik momenteel een beetje zat.

Zo kwam deze home-made tonijn salade weer op mijn pad. Enkele jaren geleden at ik dit echt dagelijks, en het favorietje is weer terug! Deze tonijn salade is lekker op brood, crackers, rijstwafels of in de salade. *en katten vinden dit ook leuk 😉

Ingrediënten Home-made Gezonde Tonijnsalade

  • 1 blik tonijn op water (120 gram)
  • Rode ui/sjalotje
  • 2 augurken
  • 100 gram magere kwark
  • Peper/zout/knoflookpoeder

Bereidingswijze

  1. Lek de tonijn uit.
  2. Snijd de ui en augurken in kleine stukjes. Meng dit samen met de tonijn en magere kwark.
  3. Kruid dit naar smaak. Ik gebruik veel zout en peper, omdat ik dit lekker vind. Daarbij ben ik ook niet vies van een beetje knoflook!

Macronutriënten Home-Made Gezonde Tonijnsalade

Kcal: 225
Koolhydraten: 13 gram
Vetten: 1 gram
Eiwitten: 40 gram

Zo kom ik toch een stuk gemakkelijker aan mijn eiwitten tijdens de lunch. Heb jij moeite met je dagelijkse eiwit inname halen?

Eetsmakelijk en maak er een prachtige week van!

Liefs Deeds

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *