Smoothie Bowl
Ontbijt,  Recepten

ONTBIJT: MANGO SMOOTHIE BOWL

Mango Smoothie Bowl: Nu het steeds lekkerder weer wordt, of werd ;), vind ik het heer-lijk om te ontbijten of lunchen met een smoothie bowl. De ene keer iets luxer en uitgebreider als de andere keer. Smoothie Bowls zijn enorm gemakkelijk te maken, en er is veel variatie mogelijk. Vaak houd ik aan als basis: 125 gram diepvries fruit en 250 gram magere kwark aan.

Gisteren had ik mango en ananas gehaald, en vandaar dan ook deze mango smoothie bowl. Echter kun je het fruit wisselen naar alles wat je voorkeur heeft: roodfruit is ook heerlijk!

Soms voeg ik wat extra eiwitpoeder toe, om het een wat eiwitrijkere maaltijd te maken. Dit kun je dus ook doen! Vaak een vanille poeder, of smaakloze past prima.

Wat is een smoothie bowl eigenlijk: de naam zegt het bijna al. Een smoothie bowl is letterlijk een smoothie uit een bowl, die vaak met een lepel gegeten word. Vaak is dit ook net een stukje dikker, en kun je je eigen toppings erop doen. Dit maakt het een net wat luxere smoothie.

Ingrediënten

  • 125 gram bevroren mango
  • 250 gram magere kwark
  • 30 ml water
  • scheutje zoetstof (dit kun je ook weglaten)

Ik gebruik hier trouwens de mango en de kwark van de Aldi. Echter kun je denk ik alle mango’s van elke supermarkt gebruiken. Wel vind ik de kwark van de Aldi echt het aller lekkerst.

Bereidingswijze

  1. Te simpel, maar te lekker. Je gooit letterlijk alles bij elkaar in de blender en laat dit zo’n 2-3 minuten staan tot het een egaal mengsel is. Vervolgens kun je dit in een bowl doen en je toppings naar keuze toevoegen.
  2. De toppings waar ik vandaag voor gekozen heb zijn: aardbeien, walnoten, cruesli, kokossnippers en rozijnen!

Macro nutriënten Mango Smoothie Bowl (excl toppings)

Kcal: 222
Koolhydraten: 33 gram
Eiwitten: 24 gram
Vetten: 1 gram

Wat is jouw favoriete smoothie bowl?

Fijne week. Wees lies voor jezelf!

Liefs Deeds!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *